luni, 8 aprilie 2013

Ce este Pagerank?

Acest articol este dedicat celor care vor să afle ce înseamnă Pagerank și cum să facă ca acesta să crească.

Cum definim Pagerank-ul? Pentru a aranja rezultatele căutării într-o listă, un motor de căutare are nevoie de  o regulă cum acestea să fie aranjate (doar nu le aranjează aleator). Pentru aceasta, Google a definit o notă pe o scară de la 0 la 10 pe care o oferă fiecarui site. Această notă poartă denumirea de Pagerank. În lista rezultatelor, site-urile apar in ordinea descreșterii Pagerank-ului.

Practic acest algoritm folosit de Google funcționează în felul următor: Dacă pagina A conține un link către pagina B se presupune că pagina A afirmă despre pagina B că este importantă, deci B o să fie mai bine cotat în clasament. Cu cât un site are mai multe link-uri de calitate către el, cu atât va avea un Pagerank mai mare.

Aceste link-uri de calitate trebuie precăutate cu mare atenție. Link-urile de calitate nu sunt acele link-uri primite de la directoare web sau site-uri warez sau care permit postarea de reclame și link-uri gratuite, ci de la site-uri la rândul lor cotate cu o notă mare dată de Google, care să conțină link-uri de calitate către site.

Ce trebuie de știut pentru a creste Pagerank-ul unui site?

  • Google iubește conținutul unic, tocmai de aceea articolele cu un conținut unic vor fi bine cotate, ceea ce va aduce un Pagerank mai mare site-ului dumneavoastră.
  • Timpul de încărcare a paginilor este un lucru important, deoarece google poate depuncta site-ul dacă paginile sunt foarte încărcate și au un timp de încărcare foarte mare. Aveti foarte mare grijă în special la prima pagină (homepage).
  • Obțineți link-uri de la site-uri din aceeași nișă (același subiect de discuție/același domeniu).
  • Este foarte important ca link-urile dumneavoastră să fie de la site-uri cu un pagerank cât mai mare.
  • O importanță foarte mare o au backlink-urile vechi, ceea ce va trebui să vă sporească atenția la site-urile pe care vreți să postați un link. Este important ca link-urile să ramană pe o durată mare.
  • O influență asupra pagerank-ului o are si vechimea site-ului. Cu cât este mai vechi, cu atât este mai bine văzut.

Dacă doriți să vedeți PageRank-ul unui site, puteți verifica aici.


Un comentariu:

  1. Conform lui Sergey Brin și Larry Page, cofondatori ai Google, PageRank-ul unei pagini se calculează conform formulei:

    PR(A) = (1 - d) + d * SUM ((PR(I->A)/C(I))
    unde:

    - PR(A) este PageRank-ul paginii A.
    - d este in general 0,85.
    - PR(I->A) este PageRank-ul paginilor I care conțin un link catre A.
    - C(I) este numărul de linkuri ale paginii I.
    - PR(I->A)/C(I) este valoarea PR pe care A o primește de la I.
    - SUM (PR(I->A)/C(I)) este suma tuturor valorilor PR pe care A le primește de la paginile care conțin linkuri către ea.

    RăspundețiȘtergere