joi, 25 aprilie 2013

Cuvintele cheie în conținutul paginii Web

Denumirea paginii și cuvinte cheie în ea.

Denumirea paginii se definește în tag-ul <title>. Conținutul frazei din denumirea paginii este foarte important pentru pagina cu rezultatele căutării, el este utilizat de motorul de căutare pentru a denumi link-ul găsit la interogare. Anume denumirea paginii utilizatorul o citește în primul rând pentru a decide care link să-l aleagă pentru pentru a găsi informația căutată.

Motoarele de căutare se straduie să facă rezultatele mai ușor de citit și mai relevante. Este important ca fraza din denumirea paginii să corespundă cu interogările utilizatorilor. Link-ul paginilor aflate în condiții egale dar la care cuvintele din interogare se găsesc în denumirea paginii se va afla mai sus decît link-ul paginilor denumirea cărora nu corespunde interogării.

Nu este binevenit de a da tuturor paginilor aceași denumire. Mai bine ca fiecare pagină a site-ului să aibă denumirea sa specifică, care conține cuvintele cheie anume de pe pagina dată. Este bine ca denumirea paginii să fie cât mai scurtă și mai ușor de citit.

Cuvintele cheie – mai aproape de începutul paginii web.

Oamenii citesc de sus în jos, de acea, pentru a atrge atenția cititorului, cea mai interesantă și mai importantă informație e mai bine să se afle cât mai la începutul paginii web în primele alineate.

Motoarele de căutare consideră aceasta ca o proprietate a textelor „naturale”. Dacă cuvintele din interogare se află în pagină mai aproape de început, această pagină va fi poziționată mai sus decât paginile în care cuvinetele cheie vor fi găsite mai aproape de sfârțitul paginii.

Cuvinte cheie în tag-urile cu titluri.

Textele „naturale”, de regulă, au un titlu de primul nivel. Dacă textul este mare și mai complicat, poate avea și subtitluri pentru paragrafe și rubrici.

Textul din titluri este foarte important pentru citire – privind la ele, cititorul trebuie să înțeleagă despre ce merge vorba în documentul dat și să decidă dacă merită să-l citească.

Acest lucru este valabil și pentru textele de pe site-uri – ele de obicei au structura sa logică. În limbajul HTML sunt instrumente speciale pentru evidențierea vizuală a titlurilor – tag-urile <h1>, <h2>, …, <h6> pentru evidențierea nivelelor 1, 2, …, 6.

Așa cum titlul se crează de către autorul textului pentru a atrage atenția cititorului, acesta valoarea sensului acestuia este mai mare decât a unei propoziții simple din text. Motoarele de căutare iau în considerare acestă particularitate, și la poziționarea rezultatelor căutării, cuvintele evidențiate ca titluri vor avea o valoare mai mare decât textul simplu. 

Este benefic de a împărți textul în fragmente logice, de a da titluri acestor fragmente care conțin cuvinte cheie despre fragmentul dat și de evidențiat aceste titluri cu tag-urile enumerate mai sus pentru ca motorul de căutare să știe ca acestea sunt titluri.

Desigur, cuvintele cheie găsite în titlul de nivelul 1 sunt prețuite mai mult decât cele din nivelul 6, de aceea nu se merită de exagerat cu un număr mare de nivele – de obicei sunt de ajuns 2 – 3 nivele.

Trebuie de atras atenția că, în textele „naturale” este și o densitate normală a titlurilor și motoarele de căutare au în vedere acest fapt. Marcarea întregului text ca titlu de nivelul 1 nu numai că nu va ajuta poziționarea, dar poate și puternic să dauneze deoarece poate fi privită ca spam.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu