joi, 25 aprilie 2013

Optimizarea tag-urilor META

Motoarele de căutare folosesc tag-urile META pentru a face rost de informații despre conținutul site-ului sau categoria din care acesta face parte. Aceste tag-uri se găsesc în codul HTML a paginii între tag-ul <head> și </head> și au un rol foarte important în optimizare, influențând indexarea site-ului de către robotul motorului de căutare.

Cele mai importante elemente care se conțin în tag-ul <head> sunt:

  • <title></title> - acesta reprezintă titlul site-ului,  este afisat atât în bara browser-ului cu care navigheaza utilizatorul cât și de motoarele de căutare ca titlu pentru pagina respectivă. Site-ul trebuie să conțină un titlu foarte bine definit conform conținutului paginii și să reflecte în maxim 60 de caractere conținutul.
  • <meta name=”description” content=”...”> - reprezintă descrierea paginii. Acest tag este văzut doar de motoarele de căutare și este folosit pentru a avea o descriere sumară a paginii. Este de dorit ca aceasta să nu depașească 250 de caractere. Descrierea dată va fi afișată în lista de rezultate a motorului de căutare mai jos de link-ul către pagină.
  • <meta name=”keywords” content=””> - aici se indică cuvintele cheie ale paginii. Ele trebuie să fie descriptive și să corespundă conținutului. Recomandabilă este o mărime de maxim 250 de caractere, cuvintele cheie trebuie separate prin virgulă unul de cealălalt. Cuvintele cheie au un impact mare asupra optimizării; prin intermediul lor motorul de căutare decide dacă pagina este relevantă pentru cuvintele după care se efectuează căutarea.

Titlul, descrierea si cuvintele cheie sunt extrem de importante. Asigurați-vă că sunt relevante cu conținutul fără să inducă în eroare vizitatorii. E bine de folosit cuvintele cheie cât în titlul paginii la fel și în descrierea acesteia pentru o optimizare mai bună, dar nu în ultimul rând asigurați-vă că sunt prezente și în conținutul paginii dar în limitele proporție de 3 - 5%.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu