marți, 23 aprilie 2013

Selectarea cuvintelor cheie pentru obținerea celor mai bune poziționări


Dacă tocmai ai început procesul de optimizare a site-ului tău pentru motoarele de căutare, probabil că ai auzit destul de multe despre cuvintele cheie și despre importanța acestora pentru SEO. Cuvintele cheie sunt atât de importante precum se zice, și dacă nu știi să le folosești corect, nu vei putea avea un site bine optimizat pentru motoarele de căutare. 

Ce sunt cuvintele cheie?


Cuvintele cheie sunt cuvinte foarte importante în ochii spiderului motoarelor de căutare. Acestea sunt cuvinte care îl determină pe acesta să fie atent la conținutul site-ului. Poți să iți imaginezi urmatoarea situație : citești un articol despre jucătorii naționalei de fotbal. De fiecare dată când vezi expresia cheie “jucătorii echipei naționale”, ți se aduce aminte despre ce este articolul și te face să fii atent. Același lucru se întâmplă și în cazul cuvintelor cheie și a spiderului motoarelor de căutare. În momentul în care aceștia întâlnesc un cuvânt sau o expresie cheie, li se aduce aminte care este scopul site-ului și le atrage atenția. Cu cât îi atragi atenția mai mult unui spider al motoarelor de căutare, cu atat mai multe informații va trimite acesta către motorul de căutare. Cu cât mai multe informații primește motorul de căutare, cu atât site-ul tău este mai bine poziționat. Cam asa funcționează totul.

De ce ai nevoie de cuvinte cheie?


Ar trebui sa știi până acum de ce ai nevoie de cuvinte cheie pentru site-ul tău: ele ajută la o mai bună poziționare a site-ului tău. Fără ele nu există optimizare a unui site pentru motoarele de căutare. Daca dorești să creezi un site optimizat pentru motoarele de căutare, atunci trebuie să incluzi și cuvinte cheie.

Cum iți alegi cuvintele cheie?


Alegerea cuvintelor cheie nu este un lucru așa de complicat cum ai fi tentat să crezi. Este de fapt foarte ușor în momentul în care cunoști procedeul ce trebuie urmat . 

  1. Primul pas al procedeului este să determini cu exactitate despre ce este vorba în site-ul tău. Care este scopul site-ului? Ce fel de vizitatori vrei să aduci la site? Răspunsul la aceste întrebări te vor îndruma ce să faci mai departe.
  2. După ce te-ai decis despre ce este vorba în siteul tau, poți alege acum ce cuvinte cheie să folosesti. Dacă ai un site despre camere foto digitale, vei vrea să alegi cuvinte cheie relevante pentru această nișă. De exemplu ai putea folosi expresii cheie de genul “camere foto digitale Canon,  camere foto digitale Kodak, camere foto digitale Nikon” etc. Ideea e să încerci să te concentrezi pe o anumită nișă și să încerci să creezi cuvinte cheie bazate pe aceasta. În acest fel vei avea cuvinte cheie legitime care sunt relevante și nu doar de umplutura. 
  3. Apoi trebuie să creezi o lista de 5-10 cuvinte cheie bazate pe selecția ta. Pentru fiecare pagină cu conținut trebuie să alegi un anumit cuvânt cheie. Acest cuvânt sau expresie cheie va trebui folosit pe parcursul întregii pagini. Dacă vei folosi cuvinte sau expresii cheie diferite pentru diverse pagini, asta iți va diversifica site-ul și vei împiedica aglomerarea de cuvinte cheie. 

Scrierea conținutului


Când vine vorba de a scrie conținutul site-ului și de folosirea cuvintelor cheie selectate, ai două variante. Prima este să angajezi pe cineva să o facă. A doua este să scrii chiar tu. Prima reprezintă o cale foarte usoară de a obține conținut pentru site doearece te poți adresa la orice site de freelancer-i și poți angaja un autor de articole orientat SEO. Cea din urmă variantă necesita mai mult timp, dar este o cale mai eficientă de a obține un conținut bun. În momentul în care scrii tu singur conținutul, ești sigur că acesta este pe măsura standardelor tale și foloseste cuvintele cheie destul de des.

Dacă alegi să scrii tu însuți conținutul, atunci vei vrea să fii sigur că ai o densitate a cuvintelor cheie potrivită pentru fiecare pagină. Dacă folosești de 5 ori cuvântul cheie în cele 500 de cuvinte ale unui text, atunci vei avea o densitate de 1% care este foarte mică. Vei vrea să obții o densitate a cuvintelor cheie cuprinsă între 3 și 5 %. Pentru asta, tot ce e de făcut este să raspândești cuvintele cheie în text într-un mod cât mai natural. 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu