duminică, 17 martie 2013

Componentele algoritmului de poziționare a rezultatelor a lui Google (continuare)

În articolul precedent am vorbit despre componentele algoritmului de poziționare a rezultatelor a lui Google. Acestea au fost enumerate și prioritizate. Chiar dacă unele din ele au o importanță mai mare și altele mai mica, toate componentele participă la alegerea ordinii de afișare a rezultatelor. Fiecare componentă are un set de atribute de care trebuie ținut cont pentru a atinge rezultatele dorite. În continuare le voi descrie pe fiecare în parte.

1. Încrederea / Autoritatea domeniului gazdă

Aceasta de fapt este cea mai importantă componentă în algoritmului de clasament. Dacă vom avea un domeniu de încredere ce are o mulțime de vizitatori, pagini cu conținut calitativ și link-uri către acesta, putem promova chiar o pagină foarte slabă într-un termen destul de scurt. În esență, utilizând această tehnică putem întrece multe alte site-uri ce au o autoritate mică, chear dacă acestea cheltuie mai mult timp pentru opitimizare pentru motoarele de căutare. Anume din această cauză, Wikipedia este plasată mereu între pozițiile 1 și 3 pentru cuvinte cheie petru care alte companii ar trebui să depună un efort mult mai mare să ajungă pe așa poziții. Mesajul este că Google iubește domeniurile care există de mai mult timp. Dacă domeniul dat a reușit să să mențină de mai mult timp pe Web, rezultă că este mai relevant și are o autoritate mai sporită.

Deci autoritatea domeniului este determinată de:
  • Nume (este un plus dacă în nume se găsesc cuvinte cheie; e bine ca numele să fie cât mai scurt, să conțină cât mai puține puncte, cratime, sublinieri)
  • Vârstă (mai vechi -> mai relevant)
  • Popularitate
  • Mărime (site-urile mai mari prezintă un avantaj)
  • Hosting
  • Profil de link-uri (arborele de link-uri trebuie să fie căt mai variat)
  • Branding
  • Citate offline (presa, radio, TV)

2. Popularitatea link-urilor 

Prin această componentă se are în vedere calitatea și cantinatea link-urilor din exterior ce arată către pagina noastră. Ideea este de a găsi un echilibru între popularitatea și calitatea link-urilor. Mulți specialiști SEO pot manipula acest factor pentru a se clasa în top în termen relativ scurt. Webmasterii începători de obicei își ating mai greu scopul, deoarece folosesc foarte multe link-uri junky sau nu variază textul ancoră a link-ului.

    Printre factorii ce determină popularitatea link-urilor se numără:
  • Popularitatea globală
  • Pupularitatea specifică locală / tematică
  • Textul ancoră
  • Gadul de încredere
  • Vecinătatea link-urilor
  • Prospețimea link-urilor
  • Social sharing
  • Link spikes


3. Textul ancoră a link-urilor din exterior către pagina dată

Este al treilea factor foarte important în poziționarea rezultatelor. Putem să optimizăm pagina Web pentru  oricare termeni cheie, dar atâta timp cât nu vom avea un text ancoră corect din surse calitative, nu vom putea clasa site-ul nostru în top. De ce? Deoarece Google nu știe unde să ne claseze, decât în cazul în care avem ancorate link-uri care vin spre pagina noastră.

      Semne pentru textul ancorat sunt:
  • Cuvinte cheie exacte
  • Cuvinte cheie ”STOP”
  • Co-citări
  • Google Bombs


4. Utilizarea cuvintelor cheie pe pagină

Trebuie să recunosc, că  nu este întotdeauna foarte ușor să scrii o pagină cu conținut care utilizează des o serie de cuvinte cheie sau fraze cheie și oricum acest conținut să aibă sens pentru cititior. Un indiciu ar fi, că dacă doriți să păstrați sensul și să satisfaceți cerințele pentru optimizare, optați pentru o densitate de 1% - 2.5% a cuvintelor cheie pe fiecare pagină.

      Cuvintele cheie ar trebui să se conțină în:
  • numele domenului
  • URL
  • tagul <title>
  • conținut
  • tagurile <h1> - <h6>, <bold>, <strong>
  • link-uri
  • atributul alt pentru imagini


5. Date statistice despre înregistrarea domeniului (reputație)

Un domen care este înregistrat timp de 10 ani ar putea fi ponderat mai mult de către Google deoarece, spamerii nu ar înregistra niciodată un domen pentru mai mult de un an. De asemenea, și domenurile .info pot fi devalorizate și clasate mai greu pentru că sunt ieftine și deseori sunt exploatate de către spameri.

6. Traficul și click-through data

Cu toate că se află pe poziția a 6-a, această componentă este foarte importantă. Sunt multe site-uri care sunt poziționate între pozițiile 2 și 5 pentru careva cuvinte cheie, dar informația din ele nu este cea căutată de vizitatori, și aceștia apasă butonul ”back” din browser. Și în rezultat, aceste site-uri acum sunt clasate pe pozițiile 100 - 150. Deci, observam că acest factor are un impact mare pentru poziția site-ului în listă.

7. Popularitatea pe rețelele de socializare

Google lent, dar sigur, încorporează aspectele sociale în cadrul algoritmului de poziționare a rezultatelor. Deci, pentru a atrage vizitatori, trebuie să distribuim pagina noastră pe Twitter, Facebook, LinkedIn, etc. Google știe când pagina primeste un ”Like” de pe o rețea de socializare și acordă un plus mare pentru clasament.


Dacă doriți ca site-ul vostru să fie poziționat în top, trebuie să depuneți pentru aceasta mult mai mult efort decât o fac alții.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu