duminică, 3 martie 2013

Motoare de căutare

Zi de zi, când avem nevoie de careva informație, noi deschidem motoarele de căutare Google, Yahoo, Bing, sau altele si dăm la căutare cuvintele cheie ce ne interesează. Astfel, obținem răspunsuri la o mulțime de întrebări, gasim link-uri utile pentru noi. Cu toate acestea, puțini dintre noi cunosc cum lucreză acest motor de căutare, cum din mii de site-uri care conțin cuvintele cheie căutate de noi, ne sunt oferite printe primele cele mai utile din care noi aflăm practic totul ce ne interesează. Deci, în continuare, voi povesti cum motorul de căutare alege și ne afișează rezultatele așteptate.

Pentru început, vom defini noțiunea de motor de căutare. Acesta reprezintă un instrument la care apelăm pentru a căuta informații în Internet. De obicei rezultatele sunt aranjate sub formă de listă. Informațiile sunt prezentate sub formă de pagini web, imagini, diferite tipuri de fișiere, și altele.

Principalul scop al motorului de căutare este de a oferi cele mai importante rezultate dintre cele mai relevante. În final, utilizatorul trebuie să găsească cea ce a căutat cât mai repede și să fie mulțumit de rezultate.

La baza unui motor de căutare stau programe denumite ,,roboți” (în engleză: ,,spider”). Aceștia navighează prin Internet, urmărind link-urile de la o pagină la alta. Asfel, ei colectează și cataloghează informațiile de pe fiecare pagină Web, după care le stochează într-o bază de date numită ,,index de căutare” (search index). Indexul de căutare este actualizat în permanență pnetru a oferi utilizatorilor informații cât mai precise și recente.

Motorul de căutare accesează indexul de căutare în dependență de cuvintele cheie alese și returnează  lista de site-uri Web relevante. În așa o listă se pot conține sute de mii, și chear milioane de site-uri. Dacă ele ar fi aranjate haotic atunci utilizatorul s-ar sătura de rasfoit toate aceste pagini, unele din ele fiind inutile, pentru ca să gasească rezultatele dorite. Din acest motiv, motorul de căutare folosește un algoritm de poziționare a rezultatelor, pentru a le aranja în ordinea importanței acestora, și utilizatorul să primească cele mai bune rezultate în primul rând.

Aceste reguli de poziționare au în spate algoritmi complecși de căutare și evaluare. Algoritmii de căutare evaluează și atribuie un scor pentru diferite caracteristici ale paginii Web, care exprimă relevanța paginii și conținutul acesteia pentru cuvintele cheie utilizare la căutare. Paginile care vor avea cel mai bun scor, vor fi plasate în top-ul listei de rezultate.

Apare întrebarea: Ce legătura au toate acestea cu SEO? Anume optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare contribuie la realizarea scopului site-ului dat de a fi inclus în paginile cu rezultate (SERP - Search Engine Result Pages) și de a ajunge pe o poziție cât mai bună la căutarea după anumite cuvinte cheie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu