joi, 23 mai 2013

Link-urile - un detaliu foarte important în optimizare

Conținutul textului și al tag-urilor nu sunt factori suficienți pentru a face concluzia despre pagină dacă corespunde sau nu cererii. O mare importanță în optimizare o are autoritatea paginii, sau cu alte cuvinte, se urmărește numărul și calitatea link-urilor către pagina dată.

Dacă spre o pagină anumită sunt găsite mai multe link-uri, rezultă că această pagină este importantă deci are o autoritate mai mare. Motoarele de căutare pot găsi și număra link-urile spre pagini web, de acea aflându-se în condiții egale, în top-ul paginii se vor afla acele pagini care au o autoritate mai mare, care sunt citate mai des pe pagini pe care cu o probabilitate mare o vor accesa alți utilizatori.

Numărul link-urilor – nu este un indicator absolut al unei pagini optimizate, este importantă și calitatea lor. O sută de link-uri de la o pagină care este vizitată de o singură persoană pe zi mai puțin probabil că îl va aduce pe utilizator pe pagina dată decât un link de pe o pagină vizitată de zeci de mii de oameni.

Pentru motorul de căutare, pentru acordarea scorului este necesar de la care pagini vin link-uri către pagina noastră, ce autoritate au acele pagini și cât de vizitate sunt ele.

Link-urile interne ale site-ului la fel se iau în considerare de către motoarele de căutare. Prin modul de aranjare a link-urilor interne se poate influența optimizarea paginii și respectiv poziționarea acesteia în lista de rezultate a motorului de căutare.

Cuvintele cheie în textul link-urilor


Pentru o optimizare bună are importanță nu doar cantitatea și calitatea paginilor care au link-uri către pagina promovată, este important de asemenea și cum anume sunt realizate link-urile.

Este cunoscut că un link către o pagină poate arăta ca o imagine sau ca un text. Motoarele de căutare nu pot determina despre ce se vorbește în imaginea care conține în ea link-ul, dar sensul textului din link-ul propriu zis se determină ușor.

De exemplu, așa un link: <a href = ”montare-ferestre.html”> Montarea ferestrelor din plastic </a>.

Utilizatorul în browser va vedea următoarea frază „Montarea ferestrelor din plastic” ca un link subliniat (adică o invitație să acceseze pagina montare-ferestre.html). Astfel el va ști că pe această pagină este informație referitoare la montarea ferestrelor.

La fel poate decide și motorul de căutare. În așa fel pentru motorul de căutare, pagina montare-ferestre.html va fi relevantă pentru interogarea „montarea ferestrelor din plastic”, „ferestre din plastic”, și altele, indiferent de ce este scris pe pagină.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu